Datorkrasch

Vår dator kraschade strax innan jul och jag har därför inte kunnat föra någon blogg.
     Nu har vi dock skaffat ny dator och bloggandet ska nu komma igång igen!

Jag var i alla fall in till Ströms zoologiska nu efter jul. Dessvärre så var Eva, hon som sköter inköpen och har koll på priserna, sjuk. Ylva som jobbar där skrev dock ner mitt önskemål (akvarium utan tillbehör, ej ramakvarium, 100x40x50) och tog mitt namn och telefonnummer som hon ska lämna till Eva när hon är tillbaka. Hon ska sedan ringa upp mig när hon kollat upp priser så får vi se då!
     Innan jul pratade jag också med Leif Olsson (min mentor och formlärare i trä och metall) om virke till akvariemöbelns grundställning. Han rekomenderade färdighyvlad furu 45x45 mm och föreslog att jag ska kolla med Brosågen. Jag tänkte ta med min pappa och åka dit (han jobbar på Tunadals sågverk och nog har lite bättre koll än mig!) men han har haft fullt upp under jullovet med bilreparationer så vi har inte kommit iväg något. Vi har dock bestämt att vi ska ta det nu till veckan som kommer, v. 3.
     Det är heller ingen brådska med det, då jag inte kan sätta igång och bygga möbeln förrän jag har akvariet och vet vad det är för mått på det.

Så nu väntar jag alltså bara på ett telefonsamtal från Eva på Ströms zoologiska.
     Jag hoppas verkligen att akvariedelen löser sig snart så att jag kan sätta igång! Tanken var ju att möbeln vid det här laget skulle vara klar, så jag börjar känna mig aningen stressad!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Besökte förövrigt också den nyöppnade djuraffären i Birsta, Djurkompaniet. Där såg jag en ca 15 cm lång påfågelsål!
Det är en sådan ål som jag funderat på att ha i akvariet och efter att ha sett den så är det klart att det kommer att bli en sådan! Väldigt läcker (om än lite blek) var den! Endast 70 kr kostade den också, trodde dom skulle vara mycket dyrare! Funderar på om jag ska köpa den och ha den i mitt 310 l akvarium så länge, så slipper man leta en sådan senare (har aldrig sett dem i stan förut så dom är inte direkt vanliga här).

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

jobbigt när dator ska krångla :/

2008-01-07 @ 12:28:47
URL: http://FLORENNZ.blogg.se
Postat av: Sandra

Kör hårt flicka lilla! Och jag tycker att du ska köpa påfågelsålen, annars kommer du bara att ångra dig! :)

2008-01-08 @ 20:01:03
URL: http://sandraengbergs.blogg.se
Postat av: Evelyn

Lia:
Nej, det är aldrig kul.. :/ det är då man inser hur beroenda man verkligen är av den!

Sandra: Haha, ja, förmodligen :) Men frågan är bara om den går att ha tillsammans med övriga fiskar i akvariet :P Ska kolla mer på det så får vi se om den är kvar då och fungerar det så köper jag den nog! :)

2008-01-18 @ 21:36:12
URL: http://gukoret.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0