Besök hos Globefish

Jag fick aldrig tag på någon på Globefish, så igår, måndag 17/12, åkte jag ner till Stockholm och besökte dom.
De jag pratat med per telefon var inte där, så jag fick prata med en anställd som dessvärre inte var så insatt.
Jag fick i alla fall veta att akvariet kostar 1 100 :- och tar 10-14 dagar att få klart från och med det att man gjort beställningen. Dom tyckte dock inte att jag skulle frakta det med bussgods upp till Sundsvall, då risken att det går sönder är stor. Att det kan gå sönder visste jag ju redan innan och det är klart att det är en risk att frakta det så långt, men det var ändå en risk jag var beredd att ta (går ju att få ut det på försäkring om det skulle gå sönder) men han tyckte ändå att jag skulle kolla lite mer hemma innan jag bestämmer mig, så jag ska kika runt lite mer här i stan och runt omkring och se om det finns till ett bra pris. Ströms zoologiska har flera gånger tagit hem akvarier och annat till mig till bra priser, så jag tänkte höra lite mer med dom. De akvarierna dom tar hem tror jag dock är tillverkade i Tyskland, så det blir inte samma sak som om jag köpt av Globefish som tillverkar sina själva, vilket hade varit roligare.
Gick förövrigt runt och spanade i butiken där och det var riktigt spännande! Dom hade otroligt många roliga och läckra fiskar som jag aldrig sett här uppe i Sundsvall (kände bara igen dem från internet) och bland annat så hade dom just regnbågsormhuvudfiskar som jag tänkt köpa till det här akvariet senare´. Dom var ca 1 dm långa och dom var otroligt fina! Jag blev kär, tror jag!
Dessutom hade dom en ca. 20 cm lång fengädda (annan fengädda: http://www.gamereactor.se/media/forum/se/2002138_23.jpg) och efter att ha sett den är jag nu väldigt säker på att jag kommer att skaffa mig ett stort akvarium med sånna fiskar någon gång i framtiden! Helt sanslöst läcker var den! Den ser ut som en liten alligator!
Sedan hade dom en massa läckra malar och vackra ciklider som jag tyckte om och också väldigt fräna öronålar. Ålarna var ca. 20 cm långa, tjocka som en tumme och gul-gröna. Synd bara att de blir så stora, annars hade jag defenitivt haft sådana i det här akvariet! http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=380

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0