Samtal från Eva

Idag fick jag äntligen ett samtal från Eva på Ströms zoologiska! Första lappen som Ylva skrivit hade tydligen kommit på villovägar, så därför hade det tagit sådan tid.
     Eva hade i alla fall kollat upp mitt önskemål, men hade inte hittat ett akvarium med de mått jag ville ha men däremot i samma storlek. Längden på det akvariet hon hittat var densamma, alltså 100 cm, men höjden var 50 cm och bredden 40, istället för tvärt om som jag ville ha det.
     Dettta betyder att akvariet får en mindre bottenyta, vilket gör det svårare att ha större bottenlevande fiskar, så som ålar som jag hade tänkt mig. Jag hade ju dessutom planerat att ha en bakgrund i akvariet med filter bakom, vilket stjäl endel bottenyta det med. Så en sådan bakgrund får jag nog skippa i sådana fall. Ett alternativ är ju dock Back to natures slimline bakgrunder.
     Får fundera vidare på det!

Akvariet skulle kosta 1100-1200 kr, vilket är ett bra pris. Akvariet på globefish skulle ju kosta 1100 + frakt och då är ändå glaset 2 mm tunnare i det akvariet. Fördelen med globefish hade ju dock varit att jag kunde få de mått jag ville ha...
     Men nu har jag bestämt mig för att det får bli akvariet från Ströms zoologiska i alla fall, så jag tittar förbi där i veckan och beställer det så att jag kan sätta igång med möbeln någon gång!

Äntligen händer det grejer!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Äntligen fick dom tummen ur arsle! ;D

2008-01-28 @ 21:24:21
URL: http://sandraengbergs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0