Förseningar

Okej, jag börjar känna mig ordentligt stressad!
     Jag tog med mig virket till Leif förra veckan för att hyvla ner det till rätt mått (45x45 istället för nuvarande 45x55) och sedan kapa upp det i de bitar jag behöver. Men hyveln fungerade inte! Leif skulle då hyvla virket åt mig under lovet när hyveln var fixad och sedan ringa mig så jag kunde komma och hämta det - vilket han ännu inte gjort. Det betyder alltså att jag än så länge inte ens har något virke! Och jag som absolut tänkt vara klar med själva stommen nu!
     Och jag har inte heller hittat någon lösning på hur jag ska frakta hem träskivorna att "klä" möbeln med heller... Min vän Sandra har en släpvagn som jag skulle kunna få låna, men då har inte vi någon dragkrok på vår bil och den enda jag känner som kan köra med släp är dessutom min pojkvän som ligger i lumpen. Han kommer hem nu till helgen, men det hjälps inte så mycket då Sandra är i fjällen och jag ändå inte kan låna släpvagnen då. Så antingen måste jag ordna släpvagn på annat vis, betala för att företaget ska köra hem skivorna eller vänta till ännu nästa helg. Börjar bli så otroligt snålt om tid!
     Kan väl i och för sig glädja mig med att jag inte behöver planera vad jag ska göra under påsklovet, det är ganska klart att all min tid måste gå till projeketarbetet..!

Ett annat dilemma är att jag är osäker på om furuskivorna kommer att bli för tunga till locket! Skivorna är ju 18 mm tjocka, och locket kommer ju då att väga en del. Det känns som att det kan bli onödiga påfestningar på akvarieglaset... Jag diskuterade också detta dilemma med Leif och hörde om han visste var man kan hitta tunnare skivor (alla skivor jag såg när jag var ute och letade var 18 mm eller tjockare) och han föreslog att jag skulle kolla hur det är med laminatskivor. Detta är ju en idé då jag också tror att det blir snyggare än furuskivor! Då gäller det dock bara att hitta kantlister till skivorna också.
     Laminatskivor är förövrigt också dyrare än furuskivor, men detta kan jag ha hittat en lösning på då min barndomsvän och granne Emmelie är ganska övertygad om att dom har laminatskivor på Fresks där hon och hennes far arbetar, så då skulle jag kunna få rabatt! Frågan är då bara vilka mått de skivorna i sådan fall finns i, detta har jag inte hunnit kolla ännu då jag inte haft någon bil i veckan. Tänkte dock eventuellt kolla det nu i helgen eller annars i början av kommande vecka.

Jag måste också iväg och köpa vinkeljärn till möbelstommen och jag måste också beställa akvarietillbehör från pwss (nämnde det tidigare här). Sedan tänkte jag försöka hitta en blå ljusslinga någonstans (har en liten idé) och jag måste också införskaffa mig lite elprylar till rampen. Det blir dock inga avancerade elprylar, det blir bara skarvdosor, timrar, eventuellt en dimmer och någon strömbrytare. Det återstår att se om jag får ihop det som jag tänkt!
Sist tänkte jag beställa täckglas. Tänker ha det i själva locket/rampen (ska försöka ordna en skiss framöver) och då jag inte vet vad det blir för mått på det än så får det bli det sista jag gör.

Sedan måste jag också kontrolera om golvet i min pojkväns rum är 100% plant, är det inte det så måste jag nämligen köpa justerbara ben till möbeln. Det är nämligen väldigt viktigt att akvariet inte lutar då minsta lutning ger en snedbelastning på glaset och det kan då tillslut uppstå sprickor i fogarna, vilket jag absolut vill undvika!


Det är väl så här "långt" jag hunnit just nu och jag hoppas verkligen att det inte är något mer som ska krånga framöver - då är det kört för min del!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0