Problem

Sedan lovet började har det uppstått endel problem.
Till att börja med så kan jag inte längre ha akvariet hos min pojkvän då han har tackat för sig och jag har nu letat efter en ny plats att ha akvariet. Efter lite övertalningen verkar det i alla fall ha löst sig, och jag kommer att få ha akvariet hemma så länge.
Sedan blev också virket snedkapat och oanvändbart, vilket medförde stora problem. Jag kom dock fram till en lösning och har gjort ännu en ny möbelskiss där jag använder mig av 4 st reglar á 70 cm och mdf-skivor.

image22

Skissen visar genomskärningar framifrån, ovanifrån och från sidan och det gröna är reglarna, det bruna och gula är mdf-skivorna och det röda och streckade är dörrarna.
Reglarna hjälpa min far mig att kapa till med en girsåg igår så att de blev raka (hade 4 st bitar á 91 cm kvar), så dom är färdiga.
Sedan behövde jag dock 8 st nya bitar av mdf då måtten blev ändrade och imorse åkte jag då iväg till Fresks för att höra med dom, men mdf-skivorna där var slut. Jag åkte då istället till Bauhaus och frågade om de kunde hjälpa mig att kapa till de bitar jag behövde, vilket de sa att de kunde ordna. Dock fick jag lov att betala för en hel skiva  på 2,5 m och den plus kapningen gick på 404 kr. Men nu har jag i alla fall till slut alla delar och nu är det bara att skriva ihop allt!
Jag har idag också pratat med christer (Emmelis pappa som arbetar på Fesks) och jag har valt ut en halv-matt svart färg (går i brunt) att måla möbeln med och denna skulle han blannda till imorgon och ta med den hem då.

Igår gjorde jag också en beställning från PWSS och beställde då följande:
Filter
Doppvärmare
Termometer
2 st reflektorer
Dubbel lysrörshållare
Vattenberedningsmedel (bra vid uppstarten)

Jag var också in till djurkompaniet och passade på att köpa en hävert och lite växter som såldes för extrapris. Jag såg dock inte Rickard och kunde inte fråga honom om bakgrunden som jag ännu inte hört något mer om. Jag tänkte dock åka förbi där en sväng nu alldeles strax och se om han är där idag, då jag ändå ska in på K-rauta och köpa en 3 mm borr att förborra i mdf-skivorna med och jag ska också kolla lite på gångjärn och kanske köpa sådana och en borr till dessa också, i sådana fall.

Så det är vad som händer och har hänt just nu! Återkommer med bilder och så när jag börjar bygga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0