Ny möbelskiss

Jag har gjort en ny möbelskiss, åter igen i paint (vilken tid det tar!) och det här är då ett annat alternativ på hur jag ska utforma möbeln. Jag har inga angivna mått, men bänken är tänkt att vara ca 70-80 cm hög och rampen 10-15. Sedan är det ungefär samma mått som akvariet (aningen större, går ut lite på sidorna) 100x50 cm. "Grundställningen" är har jag tänkt är gjord av färdighyvlad furu 45x45 mm.

  

Frågan är dock om det räcker med 4 ben i grundställningen, i den förra skissen hade jag 6 st. Dock så ska jag fästa ställningen i en bottenplatta och jag kommer dessutom att ha 2 st väggar på mitten som delar upp möbeln i 3 delar.
     Mittersta bilden visar hur det ser ut utan luckorna, och bakom luckan till vänster tänkte jag då ha ytterfiltret (kommer att våtisolera där också) och till höger är det bara en vanlig hylla, precis som i mitten.

Jagv ska dock kolla upp hur många ben jag kan tänkas behöva ha så får jag se vilken skiss jag kommer att använda mig av. Jag måste dock bestämma mig tills imorgon då jag ska ut och kolla efter virke!

Jämför med första skissen:
http://gukoret.blogg.se/akvarieprojekt/2007/november/skiss-planering.html
(får förstås anpassa måtten efter akvariet jag köpte)


Jag hade förövrigt ockse ett kort projektmöte med Anders igår och han tycker att det verkar fungera bra än så länge, trots att jag inte håller tidsplaneringen. Vi diskuterade också hur jag ska redovisa möbeln, jag kan inte gärna släpa med mig den till skolan om det är fisk i akvariet! därför funderar jag på att filma det när det är klart så att man verkligen ser hur det ser ut från alla håll och det är ju också kul om det har flyttan in fiskar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0