Fiskköp!

Idag har jag köpt de första blivande invånarna till akvariet! Jag tog en sväng förbi djurkompaniet i Birsta efter att ha varit och provat ut fotbollsskor och där i akvarierna hittar jag påfågelsålar! ca 10 cm långa var de och kostade 79:-/st - självklart slog jag till! Hade också en trevlig diskussion med Rickard som arbetar där (har en känsla av att det är han som också driver stället?), alltid lika roligt att prata med personal som vet vad de pratar om! Rickard tipsade mig om när de kommer att sälja ut saker jag är i behov av och erbjöd mig också att köpa en bakgrund av honom! Backgrunden var en testbakgrund av BTN som inte finns att köpa ute på marknaden och den hade måtten 110x50 cm (får kapa några centimeter i sådana fall, men det är inga problem) och för den ville han endast ha 1000 kr! Det är ett otroligt bra pris! En vanlig BTN-bakgrund i den storleken kostar ca 2.500 :-, och detta var alltså dessutom en unik bakgrund, så jag skulle mer än gärna slå till på den! Problemet är ju dock bara hur man ska få ekonomin att räcka till. Om inte annat så får jag vänta med att köpa bakgrund och starta upp akvariet och bara bygga möbeln nu till projektarbetet. Det är lite synd, men räcker inte pengarna så gör dom inte det...

Det blev i alla fall 2 st påfågelsålar (Macrognathus siamensis) som får bo i mitt lilla 70 l akvarium tills akvariet är igång. Jag passade också på att köpa en mal (L-271) till mitt 310 l akvarium som polare till min andra mal av samma art (ska föröka odla dem senare om jag har rätt i att det är en hona och en hane jag har!) Denna fisk gav Rickard mig också rabatt på - jag gillar verkligen det stället!


Ålarna:

 

Kommentarer
Postat av: Sandra Engberg

Ihiiihii!! Vilka söta!

2008-03-14 @ 11:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0